Pagina's

dinsdag 5 juni 2012

The Selection - Kiera Cass


The Selection Serie: The selection #1
Jaar van uitgave: 2012
Vertaald: Nog niet vertaald in het Nederlands

De selectie is voor vijfendertig meisjes, de kans van je leven. De kans om te ontsnappen aan het leven die voor zich uitgelegd is sinds de geboorte. De kans om te worden meegesleurd in een wereld van glinsterende toga’s en onschatbare juwelen. Om te wonen in het paleis en concurreren voor het hart van de prachtige Prins Maxon.

Maar voor America Singer, is geselecteerd worden een nachtmerrie. Het betekent voor haar de rug keren naar haar geheime liefde Aspen, die een rang onder haar is. Haar huis verlaten voor een felle competitie voor de kroon is niet wat ze wil. Leven in een paleis dat voortdurend wordt bedreigd door rebellen en de gewelddadige aanvallen.

Dan ontmoet America de Prins Maxon. Geleidelijk aan begint ze al haar plannen in twijfel te trekken en realiseert ze zich dat het leven waar ze altijd van heeft gedroomd niet vergeleken kan worden met een toekomst die ze zich nooit had voorgesteld.

Jemig ik weet niet eens waar ik moet beginnen met dit boek. Ik heb het boek ’s nachts uitgelezen en ben er helemaal weg van! Uiteraard ben ik verliefd op de cover, maar wie niet? Die jurk is echt prachtig en de spiegels doen goed hun werk. Op een of andere manier heb ik een hele tijd gewacht tot het lezen van dit boek, het voelde alsof dit een boek was waar ik niet van zou houden. Wat had ik het verkeerd! Hierdoor verwachtte ik echter niet veel van het boek en misschien is dat wel dé manier om een boek te beginnen. Je ontmoet America Zanger (Oke de naam is een beetje slecht gekozen) en haar verhaal trekt je gelijk haar wereld in. Ze is een aardig, mooi, slim meisje en je voelt met haar mee. Ik vond haar verboden liefde met Aspen erg hartverscheurend en intrigerend. Het hele systeem van haar wereld met cijfers, een soort kaste systeem was erg interessant en ik zou daar graag meer over te weten willen komen. Misschien komt dit meer aan bod in het volgend boek. Het hele selectieproces van prins Max om een meisje te kiezen was erg leuk om te lezen. Max blijkt heel anders te zijn dan verwacht en je ziet America worstelen met haar gevoelens. Aan de ene kant heb je haar jeugdliefde Aspen, maar aan de andere kant is hier dan die nieuwe, toch wel knappe en aardige prins Max. Het hele verhaal was zo spannend dat ik door bleef lezen, en dat is toch ook de bedoeling van een echt goed boek! En dan het einde.. ik weet niet wat ik moet zeggen! Wat een grote cliffhanger is dat zeg! En nu moet ik ontzettend lang wachten voor het tweede boek! Dit boek raad ik echt ten diepste aan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten