Pagina's

dinsdag 19 juni 2012

Jessica's Guide to Dating on the Dark Side - Beth Fantaskey



Serie: Jessica #1
Jaar van uitgave: 2009
Vertaald:
Niet vertaald in het Nederlands.
 
De ondoden kunnen echt het senior jaar verpesten…
 
Trouwen met een vampier past zeker niet in Jessica Packwood’s senior jaar plan. Maar dan komt een bizarre (en knappe) nieuwe uitwisselingsstudent genaamd Lucius Vladescu, en beweest dat Jessica een Roemeense vampieren princess door geboorte is – en zij is zijn verloofde. Gewapend met hernieuwde vertrouwen en een kpoie van het boek opgroeien als een ondode : Een vampieren tiener’s gids voor daten, gezondheid en relaties, maakt Jessica een dramatische overgang van gemiddelde Amerikaanse tiener naar Europese vampieren princess. Maar wanneer een slinkse cheerleader haar ogen laat vallen op Lucius, moet Jessica zelf vechten om haar eigenzinnige prins terug te winnen, een vampieren gevecht winnen en Lucius’ ziel redden van eeuwige vernietiging.

Ik weet niet echt wat ik moet zeggen over deze. Ik dacht namelijk dat het een zeer romantisch boek zou zijn, maar dat was het niet helemaal. Er was zeker een spanning tussen Jessica en Lucius en dat vond ik erg leuk. Het hele gevecht over het bestaan van vampieren en het huwelijk was heel echt. Ik vond Jessica een heel sympathieke karakter, ze was sterk en soms toch wel emotioneel. Ze is sarcastisch en makkelijk leuk te vinden. Ze lacht echter nooit, Lucius maakt daar zelfs een opmerking over. Lucius is gewoon geweldig, hij is helemaal vol mysterie en een super knappe vampier. Je ziet dat hij in strijd is met de Amerikaanse cultuur en dat hij een echte tiener wil zijn. Hij groeit in het boek, en alles in een paar maanden. Ik vond het echter niet leuk dat hij Jessica zo snel opgaf en doorging naar een ander meisje. Ik vond dat nogal storend en daarom was het middelste deel van het boek vreemd en saai. Bij het einde dacht ik dat het geen bevredigend einde zou worden, maar gelukkig was het een goed einde. Al met al was het een oke, eenvoudig en leuk boek om te lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten