Pagina's

dinsdag 19 juni 2012

The Golden Lily - Richelle Mead


Serie: Bloodlines #2
Jaar van uitgave: 2012
Vertaald: Nog niet vertaald in het Nederlands 

Taai en slimme alchemist Sydney Sage en de Moroi princess Jill Dragomir zijn aan het verschuilen in een mensen school in het zonnige en glamoureuze wereld van Palm Springs. The studenten, kinderen van rijkdom en macht, gaan door met hun leven in onwetendheid terwijl Sydney, Jill, Eddie en Adrian alles wat in hun macht ligt om hun geheim veilig te houden. Maar met verboden romantiek, onverwachte bonden en het gevaar van de Strigoi, blijkt het verbergen van de waarheid moeilijker te zijn dan iedereen dacht.

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen met dit tweede boek in de Bloodlines serie. Na het lezen van Bloodlines, wilde ik gelijk The Golden Lily lezen. En nu dat ik deze heb gelezen wil ik het volgend boek zo graag lezen, maar ik moet helemaal wachten tot februari 2013! Waarom!? Dit boek overschreed al mijn verwachtingen en ik krijg er maar geen genoeg van. In The Golden Lily komen we meer te weten over Sydney en haar relaties met de mensen om haar heen. We leren wat meer over de vampieren jagers en de magie van Sydney. Mijn twee favoriete karakters zijn echter Sydney en Adrian en hoe kan dat ook anders. Zij zijn zo leuk samen en de interacties tussen die twee brengt een glimlach op mijn gezicht. De spanning tussen de twee is om te snijden en ik ben benieuwd waar dat heen gaat. Ik vind het mooi hoe Sydney groeit in de serie, terwijl ze nog niet over haar overtuigingen van de alchemisten heen is, maakt ze wat meer beslissingen gebaseerd op haar eigen gevoel. Ik vind Adrian in deze serie veel leuker dan in Vampire Academy en ik voel mij een klein beetje schuldig dat ik weinig om hem gaf in die serie. Met de verbazingwekkende karakters en het geweldige verhaal, is deze veelbelovende serie snel tot mijn favorieten gaan behoren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten