Pagina's

dinsdag 19 juni 2012

Bloodlines - Richelle Mead


Serie: Bloodlines #1
Jaar van uitgave: 2011
Vertaald: Nog niet in het Nederlands

Wanneer alchemist Sydney de opdracht krijgt om het leven van Moroi prinses Jill Dragomir te beschermen, is de laatste plaats die zij verwacht heen te worden gezonden een menselijke particuliere school in Palm Springs, Californië. Maar op hun nieuwe school, begint de drama nog maar net.

Gevuld met nieuwe gezichten evenals vertrouwde, verkent Bloodlines vriendschap, romantiek, acties en verraad. Deze keer is het een vampieren deel en een menselijke deel waar de prijs nog hoger ligt en iedereen uit is op bloed.

Ik weet nog dat ik geschreven heb, dat ik wilde dat de Vampire Academie serie van Richelle Mead voort werd gezet, maar ik wilde dat het doorging met Rose en niet met een andere hoofdpersoon. Toch kon ik het niet helpen om een klein beetje nieuwsgierig te zijn naar deze serie en besloot dit boek eindelijk te lezen. Ik vond het echt heel goed! Je volgt het verhaal vanuit Sydney Sage, de alchemist van Vampire Academy. Ze moet de prinses beschermen. Daarnaast bestaat de groep verder uit Eddie en Adrian, hoewel Adrian zich niet inschrijft in de school. Ik vind Sydney echt een hele fijne karakter, ook al kon ik mij soms niet helemaal inleven in haar karakter, maar dat kwam omdat zij alleen van de feiten is. Het verhaal begon nogal sloom, maar als snel werd ik weer de wereld van de Moroi ingezogen. In dit boek krijgt Adrian ook veel meer aandacht, wat verdiend is. Adrian is.. wat kan ik ervan zeggen. Je ziet hem nog worstelen met zijn gevoelens voor Rose, maar ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met hem in deze nieuwe serie. Ik hoop dat er wat gaat bloeien tussen Sydney en hem! Deze serie kan op zichzelf staand gelezen worden, maar ik beveel de Vampire Academy aan omdat het een hele goede serie is! Ik kan niet wachten om het volgende boek te lezen, The Golden Lily.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten