Pagina's

dinsdag 19 juni 2012

Airel - Aaron Patterson & Christ White


Serie: The Airel Saga #1
Jaar van uitgave: 2011
Vertaald: Nog niet vertaald in het Nederlands


Alles wat Airel ooit wilde was normal zijn, om te verdwijnen in de menigte. Maar bloedlijnen kunnen verrassingen produceren, zoals een ongelooflijke vermogen om te genezen. En dan is daar Michael Alexander, de nieuwe jongen op school, die ongelooflijk knap is… en gefascineerd door haar. Ergens in de achterkant van haar hoofd kan ze het geluid van pagina’s horen oomslaan en een ander, ouder verhaal, wordt geschreven.

Het is het verhaal van een oude familie, van grote krijgers, het zwaard van licht, en de strijd tegen een kwaad zo vreselijk, zo ver, dat het alles bedreigt. Airel wist dat verandering onvermijdelijk een deel van het leven zou zijn. Maar kan ze overeind staan wanneer moord en duisternis beginnen haar beginnen in te sluiten en alles wordt weggenomen waar ze van houdt? Zal ze hebben wat het nodig is wanneer de waarheid eindelijk is geopenbaard? 


Airel was geweldig! De cover is zooo prachtig. Het was niet een heel makkelijk verhaal om te lezen en dit boek kostte mij enkele dagen om uit te lezen, niet iets waar ik gewend aan ben. Begrijp mij niet verkeerd, het verhaal was echt heel goed. Het was een intrigerend, mooi geschreven verhaal, met een heleboel mysteries. Het boek bevat twee verhalen, in het heden en een ander in een ver verleden. In het begin vroeg ik mij af hoe deze twee verhalen samen zouden eindigen, maar het werd netjes uit gespeeld. Het was een lang boek, opgedeeld in vier stukken. Ik vond de laatste twee stukken het beste. Het begin is nogal sloom en ik bleef mij afvragen waar de verhalen heen gingen. De hoofd karakter Airel (ik vind die naam echt geweldig!) is een normale meid, wie niet hoog over zichzelf denkt. Ze is een zeer sympathieke karakter, ze is echt en makkelijk mee te verbinden. Ze ontmoet Michael en hij is helemaal mysterieus. Ik wist dat er iets met hem was maar kon in het begin niet uitvogelen wat het was. Ik wist ook niet precies wat er met Airel was. Het andere verhaal gaat over Kreios en via hem kom je meer te weten over engelen en de geschiedenis van Kreios en Airel. Deze verhaallijn bouwt echt het mysterie op. Ik vind het fijn dat je samen met Airel achter dingen komt en niet heel erg van te voren. Ik raad dit boek echt aan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten