Pagina's

dinsdag 29 mei 2012

Old Magic - Marianne Curley


http://photo.goodreads.com/books/1300143395l/565595.jpg
Boek: Old Magic
Jaar van uitgave: 2002
Vertaald: Vertaald in het Nederlands: De Vuurkring
 
Jarrod gelooft niet in het paranormale. Als Kate probeert hem te overtuigen dat hij buitengewone vaardigheden heeft die moeten worden ingezet, gaat hij alleen met haar hocus pocus akkoord omdat hij haar interessant vind. Echter, de gevaarlijke, ongecontroleerde versterking van zijn vaardigheid overtuigt hem ervan dat hij Kate serieus moet nemen. Samen beginnen ze aan een opmerkelijke reis, een die vele mysteriën zal ontrafelen, een die de familie van Jarrod al voor generaties achtervolgd. De tieners zullen het moeten opnemen tegen immense krachten in een gevecht om ongedaan te maken wat in het verleden is gebeurt en de toekomst zal vormen.

Het is een paar maanden geleden dat ik dit boek gelezen heb, maar ik vond het boek goed genoeg om nog te onthouden waar het over ging. Als eerst wil ik benoemen dat het boek gaat over magie. Geen vampiers, geen weerwolven en geen engelen, maar gewoon magie!  Dat vond ik erg verfrissend en sprak mij gelijk aan. Ik vond het erg leuk dat er een stukje geschiedenis in het boek verwerkt was, dat maakte het echt interessant. Het verhaal gaat over Kate en Jarrod. Kate woont met haar oma en is zich bewust van haar magische krachten. Jarrod is zich hier niet bewust van, hij komt nieuw in het dorp en ontmoet Kate. Zij heeft gelijk door dat Jarrod speciale krachten heeft maar moet hem hiervan zien te overtuigen. Jarrod moet haar en zichzelf helpen en om dat voor elkaar te krijgen moeten ze op een reis gaan. Ik zal niet veel vertellen over de reis, omdat ik dan al veel over het verhaal zal onthullen. De reis in dit boek is echter geweldig, het hele avontuur is heel spannend en wat zij meemaken is niets waarover ik eerder heb gelezen. Ik vond het erg leuk dat in het boek gewisseld werd van Kate naar Jarrod, zodat je van beide de gedachten en gevoelens kwam te weten. Kate was moedig en zelfverzekerd, heel anders dan in de meeste boeken van dit genre. Jarrod was de persoon met veel problemen, hij geloofde niet in magie, wist niet op te staan tegen de populaire menigte. Je ziet hem groeien in het boek en ik vond het steeds leuker worden. Alhoewel ik het leuk vond om eindelijk een boek op zich te lezen, kan ik het niet helpen maar het gevoel te hebben dat ik wilde dat er nog een vervolg kwam. Dit boek is zeker aan te raden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten