Pagina's

dinsdag 29 mei 2012

Immortal Embrace - Charlotte Blackwell


Serie: Embrace #1
Jaar van uitgave: 2011
 
Vertaald: Niet in het Nederlands vertaald 

Sophie Pierce heeft geleden sinds haar broer weg is gegaan en ze weet niet of ze er ooit overheen zal komen. Dat is totdat haar familie besloot te verhuizen naar Wenham, Massachusetts. Haar en haar broers en zussen moeten haar nieuwe kleine zusje beschermen en moeten dus terug naar de middelbare school. Hier vindt Sophie haar zielsmaat Nathanial en haar leven zoals ze het kent gaat veranderen.

Als vampier, houdt Sophie zich altijd een beetje afzijdig, maar als een middelbare schoolstudent moet ze leren om uit haar comfortzone te stappen. Sophie heeft in haar beste vriendin een sterke heks gevonden en een liefde die ze haar eigen kan noemen. Het leven lijkt perfect, totdat er iets tragisch gebeurt en bloed wordt verspilt. Zal Sophie de zoete geur van het bloed van haar geliefde kunnen weerstaan?

Dit is het verhaal van Sophie, een verhaal van een meisje die liefde en eeuwige vriendschap vindt. De opwinding van dit verhaal neemt je mee in de wereld van stervelingen, vampiers, heksen en vorm veranderaars. Dit allemaal ingepakt in een romantisch verhaal van jonge liefde, vriendschap en de betekenis van familie. Het verhaal van een meisje die probeert zichzelf te vinden wanneer ze dacht dat het allemaal verloren was. 

Eerst wil ik even benoemen dat ik de cover echt geweldig vind. Ik ben nogal in strijd met mijzelf wat ik van het boek vindt. Het boek gaat over vampiers, maar je hebt de neiging om dit te vergeten door het hele boek. Ik heb echt een hekel aan de schrijfstijl, er werd van alles verteld maar niet laten zien. Het leek alsof het ging om een grote dagboek in plaats van echt een verhaal. Ik was gefrustreerd met deze schrijfstijl vanaf het moment dat ik de eerste zin las. Het bevatte geen emoties en de gesprekken die er werden gevoerd, waren ontzettend slecht. Buiten de schrijfstijl was het verhaal oke, maar zeer voorspelbaar. Het hele concept over een familie vampiers die zich voeden aan dieren en de sieraden die zorgen dat ze in het daglicht kunnen lopen is al zo vaak gebruikt dat het allemaal niet overtuigend genoeg was. Er was niet echt een strijd in het boek, alhoewel de liefde tussen Sophie en Nathaniel een grote strijd moest voorstellen, kwam het niet zo over. Er is veel herhaling in het verhaal, zoals bijvoorbeeld Sophie die steeds maar weer blijft noemen dat ze niet goed is voor Nathaniel. Het kwam niet echt over alsof ze in strijd was met zichzelf, terwijl dat (na mijn mening) wel de bedoeling was. Het verhaal kon zoveel meer zijn, maar helaas was dat niet zo. Ik zou mijn tijd en geld hieraan niet nog eens verspillen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten