Pagina's

vrijdag 20 april 2012

Vampire Academy - Richelle Mead

Serie: Vampire Academy #1
Jaar van uitgave: 2007
Vertaald: Vertaald in het Nederlands: Academicus Vampyrus

St. Vladimir de Academie is niet zomaar een kostschool, het is een verborgen plaats waar vampieren zijn opgeleid in de manieren van magie en half-mens tieners trainen om hen te beschermen. Rose Hathaway is een Dhampir, een bodyguard voor haar beste vriendin Lissa, een Moroi Vampier Princess. Ze zijn op de vlucht, maar nu zijn ze terug naar de St. Vladimir gesleept, de plaats waar ze het meeste in gevaar zijn...

Rose en Lissa raken verstrikt in verboden romantiek, meedogenloze sociale scène van de Academie, en onuitsprekelijke nachtelijke rituelen. Maar ze moeten voorzichtig zijn zodat de Strigoi, 's werelds grootste en meest gevaarlijke vampieren, Lissa niet een van hen zal maken.


Ik weet niet waarom ik heb zo lang gewacht heb met het lezen van dit boek. Ik kon mezelf er niet zomaar aanzetten, maar nu ik dat eindelijk heb gedaan kan ik mij niet meer voorstellen waarom ik zo lang gewacht heb! Het is een geweldig boek. De primaire hoofdpersoon, Rose, is sterk; zij is taai, quick-tempered, maar heel slim met een groot gevoel voor humor. De sarcastische opmerkingen maakte me aan het lachen. Rose, is beste vrienden met een vampier prinses, Lissa. Hun vriendschap is intens en alle gevoelens tussen hen zijn goed beschreven. Rose is de beschermer van Lissa, en ze delen ook een mentale binding. De spanning die wordt geleverd met de mentale binding is zeer realistisch en maken het spannend om te lezen. De romantische relaties zijn ook groot. Rose raakt betrokken met een andere beschermer, Dimitri, maar het is een verboden liefde en een waarover je helaas niet veel te weten komt. Hopelijk zal het ontwikkelen in de volgende boeken in deze serie. De spanning tussen Rose en Dimitri is er en maakt het lezen leuker. Ook maakt de romantische ontwikkeling tussen Lissa en Christian maakt me dat ik het tweede boek graag wil lezen! Er was een ding dat ik niet fijn vond aan het boek,  de mythologie kan een beetje verwarrend zijn, Richelle Mead heeft het uitleggen van de verschillende termen niet goed gedaan, maar ondanks dit is het een geweldig boek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten