Pagina's

woensdag 25 april 2012

Blood promise - Richelle Mead

Serie: Vampire Academy #4
Jaar van uitgave: 2009
Vertaald: Vertaald in het Nederlands: Bloedbelofte


Rose Hathaway's leven zal nooit meer hetzelfde zijn.

De recente aanslag op de St. Vladimir Academy verwoest de hele wereld van de Moroi. Velen zijn dood. En voor de paar slachtoffers die afgevoerd zijn door de Strigoi, is het lot nog erger. Een zeldzame tatoeage siert nu de nek van Rose, een teken dat zegt dat ze te veel Strigoi heeft gedood om te tellen. Maar slechts een slachtoffer doet er toe.. Dimitri Belikov. Rose moet nu een van twee zeer verschillende paden kiezen: haar leven in het teken stellen van de gelofte om Lissa te beschermen, haar beste vriendin en de laatste Dragomir princes, of weggaan uit de Academie om op de man te jagen waarvan ze houd. Ze zal naar de andere kant van de wereld moeten om Dimitri te vinden en de belofte waar te maken die hij haar smeekte om te maken. Maar de vraag is, wanneer de tijd komt, zal hij willen om gered te worden?



Nu, wanneer alles op het spel staat en Rose werelden verwijderd is van de St. Vladimir en haar beste vriendin onbewaakt kwetsbaar een opstandig is, kan Rose de kracht vinden om Dimitri te vernietigen? Of, zal ze zich opofferen voor een kans op eeuwige liefde?

Ik hou echt van deze serie! Ik ben al een fan sinds het begin en ik kan het niet helpen, maar ik word elke keer weer meegezogen in het verhaal. Dit boek was een zeer emotionele rollecoaster. Het begint met Rose die de school verlaat zodat ze haar grote liefde Dimitri kan vinden en vervolgens doden. Neee!!! Ik kon echt niet geloven dat dit het verhaal zou worden van het boek, ze kan toch niet zomaar haar grote liefde vermoorden. Ook al is hij Strigoi geworden.. Maar goed, Rose begint met het zoeken in Rusland, waar Dimitri vandaag komt. Het begin komt sloom op gang en zou in minder bladzijdes ook verteld kunnen worden. Ze ontmoet vervolgens de familie van Dimitri en dat stuk is erg emotioneel en je leeft heel erg met Rose mee. Het was ook erg zielig dat ze alles moest meemaken zonder hulp van Lissa en Adrian. En vervolgens werd Lissa ook heel anders en dat snapte ik niet, maar op het eind vallen alle puzzelstukjes op zijn plaats. Wanneer Rose dan eindelijk Dimitri ontmoet.. kan ze hem niet doden. Ze aarzelde en hij sloeg wel zijn slag.. alleen vermoord hij haar niet. Nee hij neemt haar mee naar een kamer, maar wil haar veranderen in Strigoi. De spanning op dat moment is echt te snijden. Ze kan ondanks alles Dimitri niet doden, ze houdt nog teveel van hem en ziet nog zoveel van de oude Dimitri terug. Dimitri is in de boek heel erg veranderd, hij is slecht maar geeft nog om Rose. Ik vind de oude Dimitri veel leuker. Hij is nu afstandelijk en het lijkt wel alsof hij haar alleen om het bloed wil en niet meer van haar houdt. Het laatste kwart van het boek was intens, verbazingwekkend en ik kon het boek echt niet meer wegleggen. Ik heb het boek vannacht uitgelezen. Wat er gebeurt op het einde is hartverscheurend.. maar dan komt er het briefje en dan denk je alleen nog maar aan het volgende boek! Verder kan ik natuurlijk niet vergeten om Abe even te noemen. Je ergert je aan hem, weet niet wat zijn doel is. Maar als je dan op het eind er achterkomt wie hij is, dan is dat zo verbazingwekkend. Dat had ik echt niet zien aankomen. Jullie moeten echt dit boek lezen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten